کشاورزه ریز

فروش محصولات کشاورزی

کشاورزه ریز

فروش محصولات کشاورزی

زیره سبز 100 گرمی

دانه‌های زیره سبز ۱۰۰ گرمی از گیاه دارویی Cuminum cyminum، بومی شرق مدیترانه تا جنوب آسیا است. از زمان‌های قدیم دانه‌های زیره به‌صورت کامل و آسیاب‌شده به‌طور آزادانه در چندین غذا از فرهنگ‌های غذایی مختلف استفاده می‌شوند. در هند، دانه‌های زیره برای هزاران سال به‌عنوان ماده سنتی غذاهای بی‌شماری از جمله کورما و سوپ مورد استفاده قرار می‌گیرند و همچنین ترکیبی از چندین ترکیب ادویه دیگر را تشکیل می‌دهند. علاوه بر مصارف غذایی، در طب سنتی نیز کاربردهای فراوانی دارد.

اثرات زیره بر سلامتی

اگر چه دانه‌های زیره سبز ۱۰۰ گرمی به عنوان ادویه به‌خاطر رایحه متمایزشان به‌طور گسترده استفاده می‌شوند، اما معمولاً در طب سنتی برای درمان بیماری‌های مختلفی از جمله اسهال مزمن و سوء هاضمه، گاستریت حاد، دیابت و غیره استفاده می‌شود.

مزه زیره سبز

دانه‌های زیره به شدت معطر هستند و حاوی ۲.۵-۴٪ اسانس هستند که چندین ترکیب از آن‌ها تا حد زیادی به طعم پیچیده آن کمک می‌کند. دانه‌های زیره اغلب برشته می‌شوند که عناصر طعم‌دهنده دیگری را به آروماتیک‌های برشته اضافه می‌کند.

نکات آشپزی زیره سبز

زیره به دو صورت کامل و آسیاب شده به فروش می‌رسد. شکل آسیاب شده در بسیاری از مخلوط ادویه‌ها یافت می‌شود و می‌توان آن را به عنوان روی گوشت‌ها استفاده کرد. دانه‌های کامل اغلب برای افزایش طعم برشته می‌شوند و باید در ابتدای دستور غذا گنجانده شوند تا طعم کامل آزاد شود. در بسیاری از غذاها، دانه‌های کامل را به سرخ کردن اولیه پیاز و سیر اضافه می‌کنند. دانه‌های زیره کامل علاوه بر طعم، می‌توانند عناصر بصری و بافتی جالبی را به یک غذا اضافه کنند. دانه‌های زیره را می‌توان با استفاده از هاون آسیاب کرد.

نتیجه گیری

زیره سبز ۱۰۰ گرمی دارای خواص فراوانی هست. این نوع ادویه برای آشپزی و موارد دیگر کاربرد فراوانی دارد. این نوع محصول از زمانهای گذشته مورد استقبال فراوانی قرار میگرفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد